Tuesday, June 8, 2010

:::lagenDa buDak seTan:::


soooo.. ape yang begitu menarik dlm cerita ni? cerita lagenda budak setan ni adalah cerita adaptasi dari cerita garapan ahadiat akashah yang dlunya begitu fofular.. (masa zaman kegemilangan ahadiat)... zaman aku dlu, sape yg tak bace novel ahadiat ni kira ketinggalan zaman la.. masa aku mula bace novel die, ni masa form 5.. dedekat spm masa tu (pasal tu spm pon so-so je result)...

sabtu tu, aku tensi teramat sampai aku pon tarik la kezen aku nk g tgk CERITA CINTA AGUNG ni.. yang KHABARNYA boleh mengalahkan kisah cinta pontianak TWILIGHT.. so, aku pon dgn muke tak malunya masuk panggung (maklumlah... jarang tgk cite melayu kat panggung malah bole dikira dgn jari aku berapa kali masuk thk cite melayu).. tp kerana aku rasa, cte ni mmg tahap dewa, aku pon masuk dgn bangganya.. (kezen aku plak pilih tmpt yg kena dongak k... sbb panggung sgt penuh)..

tu diaaaaaa..... lagu die mmg lyn la tp aku rasa cerita cinta yang beratus2 malah mungkin cecah ribuan muka surat ni telah dikompres sehingga jalan cerita die sgt laju... (atau mungkin aku yg meletakkan expectation tinggi untuk cerita MELAYU).. muka farid kamil yang hensem tu (hensem ke die?) boleh nampak seketul2 jerawat die... bibir die.. hiyeeeeeeeeee.... gambar yg terlalu closed up.. no..no..no... ada satu part... gambar lisa kena lamar kat kedai bunge (somthing like that la.. pd pndpt aku.. mcm babak dlm cite Twilight masa edward ngan bella g aktiviti sains kat mana tah.. ) lebih kurang camtu la ala2 nya... sambung nk kritik blik... ada ke ptt, gambar masa kasyah lamar tu, gambo farid je penuh.. gambo lisa setengah smp idung.. pulok tu, gambo bekas cincin die tu nampak bunge yg atas je.... sgt keciwa.....

jgn bandingkan karya luar ngan karya negara kita.. yeke? cerita cinta agung PUTERI GUNUNG LEDANG malah lebih HEBAT.. kerana apa? kerana garapan yg teliti.. kisah sejarah itu juga bukannya sepuluh atau dua puluh muka surat... tp.. masih membanggakan... komen byk2 pon... nampak sgt ko keciwa.. so.. kesimpulannya, kalau anda nk habiskan duit anda untuk cerita yang biasa2 sahaja, silakan.. tp.. sy tidak menyesal sbb... sbb? sbb.. cerita ini pernah menjadi cerita kegilaan aku masa belajar dlu.. jd... sokong jela...

p/s? tak pyh nk p/s-p/s... mungkin keterujaan semua pihak di produksi yang nk pecah panggung utk cerita ni, tak ambil berat tntg kekemasan cerita die.. but... masih ada hasil kreatif yg cantik dlm tu...


No comments:

Post a Comment